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 Trafic 2007 low-cost et majors

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Flyeco
Boeing 747-400


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MessageSujet: Trafic 2007 low-cost et majors   Sam 12 Jan - 18:31

Trafic 2007 (en nb de pax transportés):

1. 51.778.000 - Air France / KLM (trafic France & Europe)
2. 49.025.155 - Ryanair
3. 48.877.000 - Lufthansa / Swiss (trafic Allemange + Suisse & Europe)
4. 39.746.000 - SAS Group (trafic domestique + européen: SAS, Spanair, Wideroe, Blue1, AirBaltic)
5. 38.234.660 - Easyjet
6. 27.507.580 - Air Berlin (Avec LTU à partir du rachat en avril 07 et dBA)
7. 20.591.000 - British Airways (trafic UK & Europe)
8. 7.893.000 - Germanwings
9. 6.362.825 - Norwegian
10. 6.219.779 - Vueling
11. 3.575.064 - SkyEurope

Si vous avez d'autres compagnies, je mettrai à jour !


Dernière édition par le Dim 13 Jan - 20:58, édité 4 fois
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lcc_fan
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MessageSujet: Re: Trafic 2007 low-cost et majors   Dim 13 Jan - 17:29

selon leur site internet, brussels airlines serait à 5.85 millions de PAX pour 2007.
Par contre, il s'agit des passagers ayant "choisi un vol de l'offre de bru.air", cela comprend donc probablement les codes shares et les passagers booked (et pas flown). Mais bon, peut etre que c'est la meme chose por les autres compagnies que tu cites?
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Flyeco
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MessageSujet: Re: Trafic 2007 low-cost et majors   Dim 13 Jan - 20:27

Alors là bonne question, Air France indique "nombre de passagers transportés" par exemple. Pour eux c'est donc flown. De toute façon il n'y a pas une grande différence, quelques pourcents, mais si les chiffres sont prêts effectivement ca peut changer l'ordre.

En tout cas ce classement est juste le trafic domestique + européen. (sauf Ryanair et Easyjet avec l'Afrique du Nord mais ca reste pas grand chose)

SN Brussels, ca serait combien sur l'européen seulement ?
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lcc_fan
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MessageSujet: Re: Trafic 2007 low-cost et majors   Mer 16 Jan - 21:39

Edo a écrit:
Trafic 2007 (en nb de pax transportés):

1. 51.778.000 - Air France / KLM (trafic France & Europe)
2. 49.025.155 - Ryanair
3. 48.877.000 - Lufthansa / Swiss (trafic Allemange + Suisse & Europe)
4. 39.746.000 - SAS Group (trafic domestique + européen: SAS, Spanair, Wideroe, Blue1, AirBaltic)
5. 38.234.660 - Easyjet

J'ai retrouvé une citation de Stelios quand EZY avait passé leur big commande d'A319 en 2002: "By 2007, we will overtake Alitalia, Iberia and SAS and we will remain fractionally bigger than Ryanair"

Résultat en 2007:
2. 49.025.155 - Ryanair
5. 38.234.660 - Easyjet

Il s'est bien gourré! 10 millions de passagers de plus pour Ryanair! C'est enorme, et c'est pour cela que je dis souvent que le service d'ouverture des lignes est le gros talon d'achille d'EZY.
En 1 semaine, Ryanair ouvre deux bases sur les propres platebandes d'EZY, réaction d'EZY: rien! ou plutot si, ouverture de 3 lignes depuis GVA = Rien!
Ajourd'hui en Angleterre, Ryanair opèrent 181 routes, contre... 125 seulement pour easyJet!!!

Comment est ce possible qu'easyJet n'ait qu'une route vers l'est depuis leurs aéroports historiques d'EMA ou de LPL alors que ryanair en a maintenant 6 ou 7, alors meme que ces routes vers l'Est sont parmi les plus rentables actuellement en europe?
Comment se fait-il qu'easyJet n'ait ouvert qu'une seule route entre l'espagne et l'italie, alors que ryanair en a aujourd'hui une vingtaine?

Bref, Ryanair est en train de mettre une grosse claque a EZY. Ces derniers se reposent sur leurs lauriers, et repondent à Ryanair en augmentant leur yield (lounge, GDS...), ce qui est très surprenant et pourrait poser probleme en termes de positionement, SAUF s'ils lancent une carte de fidélité, et qu'ils attaquent vraiment Ryanair sur Dublin, choses qu'ils ont tjrs refusées pour l'instant. Bref, je suis pessimiste pour EZY.
Pour Ryanair aussi d'ailleurs vu que leurs dernières bases sont catastrophiques (BHD, BRE, MAD...) et que BOH le sera encore plus. Mais leur business model est si parfait, qu'il leur permet d'etre rentable quelque soit leur yield...
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Flyeco
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MessageSujet: Re: Trafic 2007 low-cost et majors   Jeu 17 Jan - 0:15

lcc_fan a écrit:
Mais leur business model est si parfait, qu'il leur permet d'etre rentable quelque soit leur yield...

Cette phrase résume tout !
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lcc_fan
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MessageSujet: Re: Trafic 2007 low-cost et majors   Jeu 17 Jan - 0:57

Résume tout et enerve tant ceux qui ne comprennent pas comment c'est possible.

Un article du guardian sur EZY:

EasyJet shares hit by disappointing December
By Dan Lalor ReutersPublished: January 8, 2008

LONDON: EasyJet said passenger numbers rose 9.9 percent in December, failing to match extra capacity added in the past year and sending its shares diving to a six-month low on Tuesday.

Easyjet said while it sold 2,899,349 seats in December, its load factor, the proportion of available seats sold, fell 2.2 percentage points to 78.9 percent.

"EasyJet is struggling to fill all the new seats it's introducing. This also begs the question, how much will yields (profit per passenger) have fallen?," Collins Stewart analyst Andrew Fitchie said.

When easyJet posted a 48 percent rise in underlying annual profit in November, it forecast a 20 percent rise in 2007/08 profit.

Fitchie said that since then retail sales, a reasonable proxy for airline revenues "have undershot expectations ... jet kerosene has traded up to $880 per tonne versus management's estimate of $735, and the pound has fallen 5 percent to $1.98 (which is) not helpful with 40 percent of costs in dollars".

He cut his rating on easyJet stock to "sell" from "hold" with a 450 pence target.

Deutsche Bank cut its 2008 earnings forecast for easyJet by 7.4 percent, saying: "(The) 10 percent passenger volume growth was lower than our 15 percent estimate in what is an important trading period.

"As we have noted before, easyJet has stopped disclosing monthly revenue trends which we think makes it hard for the market to take anything other than a dim view of these figures."

Separately on Tuesday, Irish low-cost rival Ryanair Holdings said it was offering two million seats at up to 10 pounds including taxes and charges, and anybody who books a flights on its Web site between now and Thursday will receive a free bonus flight.


L'action a perdu 40% en 9 mois... "Réponse" du CEO:

easyJet CEO calm despite big shares drop
11.01.08

The stock market is in fragile state, with record oil prices and worries about the state of the economy and consumer spending, causing airline share prices fell sharply this week, led by easyJet with a drop of 20% in two days after it announced weaker than expected passenger demand.

However Andy Harrison, easyJet's CEO, decided on Wednesday was a good time to buy and spent £248,000 on his airline's shares, which are down 42% over the past 9 months. He told the Financial Times that he does not share stock market disquiet about the outlook for low-cost airlines, in spite of the weak traffic figures easyJet released on Tuesday, which triggered the sharp price fall.

Mr. Harrison told the newspaper: 'easyJet will win through in the tougher economic environment. It will be helped by the low average age of its fleet and the fuel efficiency of its new Airbus aircraft. All airlines will seek to pass on higher fuel costs to passengers in the form of fare levels. Many rival low-cost and charter airlines will be cautious in adding capacity too, assisting the growth of easyJet and Ryanair, our big competitor.'

Many investors appear to have interpreted easyJet's weaker December load factor figures as a veiled profit warning, but Mr. Harrison told the newspaper that stock market rules would enforce disclosure if he knew anything untoward about the outlook. He has made no such disclosure and is sticking to previous guidance for a rise in pre-tax pro-fits of about 20 percent in the year to the end-September 2008.

He said: 'It is clearly a more difficult time, we must pass on fuel costs, which is increasing average costs, and the consumer environment is tougher, but easyJet will do relatively well going through this environment. Our revenues are on track. We are getting the revenues we need.'

Il aurait mieux fait de se taire quand il dit: Many rival low-cost and charter airlines will be cautious in adding capacity too, assisting the growth of easyJet and Ryanair, our big competitor.'; depuis cette déclaration, Ryanair a ouvert 2 bases en Angleterre!
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